x

Bu web sitesi çerezler kullanır.

Bu web sitesi kullanıcı deneyimini iyileştirmek için çerezler kullanır. Web sitemizi kullanmak suretiyle tüm çerezlere Çerez Politikamız uyarınca onay vermiş olursunuz. Çerezler hakkında daha detaylı bilgi için Çerez Politikası'nı inceleyebilirsiniz.

Tarsus SEV Ortaokulunda öğrenciler çeşitli kültür ve dillerin bir arada bulunduğu bir ortamda, zengin akademik ve ders dışı programlarla Atatürk ilke ve inkılâplarından ödün vermeden toplumsal, uluslar ve kültürler arası bilince sahip, çift dilli bireyler olarak yetişirler.

 

ANA DİLDE OKURYAZARLIK NEDİR?

Anlama, yorumlama, ilişkilendirme, sınıflandırma, derinlemesine düşünme ve değerlendirme gibi becerileri kullanarak , kendi dilinde üretilmiş, yazılı ve yazılı olmayan metinlerdeki

(i)                  Bilgiyi kullanabilme

(ii)                Bilgi ve potansiyelini geliştirebilme

(iii)               Üretebilme ve katkı getirebilme durumudur.

 

ANA DİLDE OKURYAZAR OLMANIN ÖNEMİ

Ana dilde okuryazar olmayı başarabilen bireyler, sosyal ve akademik yaşantıda karşılaştıkları görsel ve yazılı materyallerin tümünü doğru şekilde anlar, materyallerin içerikleri ile ilgili planlamalar yapıp doğru kararlar alabilir. 

Bu nedenle okuryazar bireyler çok hızlı gelişen ve değişen dünyanın şartları ne olursa olsun bu şartlara en kolay uyum sağlayabilecek ve bulundukları ortamda fark yaratabilecek bireylerdir. 

 

 

Biz de Özel Tarsus SEV İlköğretim Okulları olarak öğrencilerimizin okuryazarlık becerilerini geliştirerek;

  • Sorumluluklarını yerine getiren 
  • Toplumun ve sosyal ortamların etkin bir üyesi olan ve bu ortamlara önderlik eden
  • Kendisinden başlayarak gelişen çevresine olumlu katkı sunan
  • Sosyal ve akademik yaşantıya kolaylıkla uyum sağlayan
  • İş yaşamında tercih edilen bireyler yetiştirmeyi amaçlıyoruz.

 

ANA DİLDE OKURYAZARLIK İÇİN NELER YAPIYORUZ?

Öğrencilerimizin ana dilde okuryazarlığa yönelik becerileri öğrencilere geliştirmek üzere

              Ölçme araçlarının geliştirilmesi

Belirli aralıklarla ölçme araçlarının uygulanması

              Ölçme sonuçları doğrultusunda ders süreçlerinin düzenlenmesi ve uygulanması

İlgili beceriler açısından öğrenci gelişim modellerinin çıkarılması

süreçleri uygulanmaktadır.

 

ANA DİLDE OKURYAZARLIK SÜRECİ

Ana dilde okuryazarlık süreci, paragraflardan kurulu yazılı metinlerin yanı sıra; harita, kroki, tablo, grafik, afiş, ilan, liste, yönerge gibi metinleri de okumayı içermektedir.

Bu metinlerde

  • Yer alan bilgileri bulma, belirleme
  • Örtük olarak verilmiş anlamı ortaya koyma, anlam geliştirme
  • Yer alan bilgiler ile günlük deneyimler arasında ilişki kurma
  • Yer alan bilgilerin ötesinde değerlendirme yapma ve geliştirme

süreçlerine yönelik çalışmalar yapılmaktadır.

           

Tarsus SEV olarak amacımız; geleceğin yetkinliklerine sahip, bulundukları ortamlara önderlik ederek geleceği şekillendirebilecek, hedefleri doğrultusunda çalışan, fark yaratan ve üreten bireyler yetiştirmek.