Tuna Dinçer: Okul Müdürü olarak okulun her şeyi ile
ilgileniyorsunuz. Herkes ve her şeyden sorumlusunuz. Sizin sakin
bir yapınız olduğunu duyduk. Bunu nasıl başarıyorsunuz, nasıl
sakin kalabiliyorsunuz?
Aslında heyecanlı ve aceleci bir yapım vardır. Zaman içinde,
deneyimlerimle, daha soğukkanlı olmayı; soruna değil, çözüme
odaklanmam gerektiğini öğrendim.
Tuna Dinçer: Bir çalışma arkadaşınıza, ekibinizde
hoşlanmadığınız özelliğin ne olduğunu sorduk. Bize “açık
olmamak” yanıtını verdi ve şunu ekledi: Nilhan Hanım için
insanlar hata yapabilir; ancak bu konuda açık olmalıdırlar. Sizin
bu tespitle ilgili düşünceleriniz nelerdir?
Açık iletişim modeline çok inanıyorum, insanlar hata
yapabilirler, ben de yapabilirim veya bir şeyden
hoşlanmayabilir, onaylamayabilirler ama bunu konuşmayı
başarmak lazım. Ben, arkadan konuşulmasını sevmem. Eğer
ortada bir sorun varsa ve bu durumdan rahatsızlık duyuyorsak
ben o kişinin yüzüne söylenmesi gerektiğini düşünürüm.
Melisa Yıldırım: Toplantılarda, çalışma arkadaşlarınızla
bulunduğunuzda çok esprili olabildiğiniz doğru mu? Sizce esprili
olabilmenin bir lidere katkısı nedir?
Arkadaşlarım esprili olduğumu mu söylediler? Bence espri
yapmak ve gülmek, eğer ortama uygunsa, güzel bir şey. Espri
insanları mutlu eden bir araçtır ve bana göre resmiyet, ciddiyet
demek değildir.
Tuna Dinçer: Okulla, öğretmenlerle, öğrencilerinizle ilgili her
bilgiyi aklınızda tutmak zor değil mi, bunun için bir yönteminiz
var mı?
Okul ve okulun işleyişine ait bilgileri aklımda tutabiliyorum,
bunun sebebi de mümkün olduğu kadar okulun her yerinde
bulunmaya çalışmam olabilir. Bir de bilgileri aklımda tutabilmek
için hep yazıyorum; birçok defterim var. Toplantılarımı,
kararlarımı, yapacaklarımı hep yazıyorum. Öğrencilerimin
isimlerine gelince, artık orada zorlanmaya başladım. 800’e
yakın öğrencimiz ve 100 civarında kadromuz var. Fakat
öğrencilerle ilgili toplantılara katılarak, sınıflara girerek onları
tanımaya çalışıyorum. Galiba, bir de görsel hafızam bana
yardımcı oluyor.
Melisa Yıldırım: Okulun öğrencilere kazandırması gerekenleri
önem sırasıyla söyleseniz ilk üçü ne olurdu?
1- Özgüven,
2- Bağımsız iş yapabilme becerisi
3- Problem çözme becerisi ve zaman yönetimi (bu dördüncü
oldu ama..)
Bize zaman ayırdığınız için çok teşekkür ederiz.
Açık İletİşİm modelİne
çok İnanıyorum. İnsanlar
hata yapabİlİrler,
ben de yapabİlİrİm veya bİr şeyden
hoşlanmayabİlİr,
onaylamayabİlİrler
ama bunu konuşmayı
başarmak lazım.
Benim adım Tuna
Dinçer. İzmir SEV
İlköğretim Okulu’nda
7. sınıfta okuyorum.
Çello ve piyano
çalıyorum. Müziği
çok seviyorum
çünkü bana çok
keyif veriyor. İzmir
SEV’de okumaktan
çok memnunum.
Ayrıca bu sene
JMUN takımında yer
alıyorum.
Ben Melisa Yıldırım.
İzmir SEV İlköğretim
Okulu 7. sınıf
öğrencisiyim. İki
yıldır okul basketbol
takımında oynuyorum.
Okulumuzun
DI (Destination
Imagination) ve
Matematik Yarışma
takımlarında yer
alıyorum. Boş
zamanlarımda kitap
okumayı ve resim
yapmayı seviyorum.
İki yıldır da piyano
çalıyorum.
25