TARSUS SEV 3. SINIF ÖĞRENCİLERİ TRAFİKTE!
3. sınıf öğrencileri 1 Aralık 2011 Perşembe günü, derslerde
öğrendikleri trafik bilgilerini uygulamak, okul dışında her
an karşı karşıya kalınan trafik ortamını trafik parkında
gerçekleştirmek ve trafik kültürünün oluşmasına yardımcı
olmak amacıyla Mersin Trafik Eğitim Parkı’nı ziyaret etti.
Geziye kendi hazırladıkları trafik işaret ve levhalarıyla
katılan öğrencilerimiz, bilgilerini eğlenerek pekiştirme fırsatı
buldular.
VELİLERLE ERGENLİĞE MERHABA
Her yıl olduğu gibi bu yıl da Tarsus SEV İlköğretim
Okulu Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi psikolojik
danışmanları tarafından düzenlenen “Veli Etkileşim
Toplantıları” veliler tarafından yoğun ilgi görüyor.
“Güçlü aile güçlü çocuk” mantığından hareketle
düzenlenen bu toplantılarda danışmanlar, veliler ile her
ay buluşarak bilgi birikimlerini aktardılar. Bu toplantılar
velilerimiz arasındaki etkileşimin güçlenmesine de katkıda
bulundu.
“Ebeveynlik; Zor Bir İş” konulu Kasım Ayı Veli Etkileşim
Toplantısı, Tarsus SEV İlköğretim Okulu psikolojik
danışmanı Psikolog Nida Güler tarafından düzenlendi.
“Hoşçakal Çocukluk, Merhaba Ergenlik” konulu Aralık Ayı
Veli Etkileşim Toplantısı ise Tarsus SEV İlköğretim Okulu
Rehberlik Koordinatörü psikolog Eray Varol tarafından
gerçekleştirildi.
TARSUS SEV’DE YARATICI TÜRKÇE DERSLERİ
Tarsus SEV İlköğretim Okulu, Türkçe derslerinde
okutulan kitaplar ve işlenen konularla ilgili etkinlikler
yapılarak öğrenilenlerin pekiştirilmesi ve günlük hayatla
ilişkilendirilmesini amaçlıyor. Disiplinlerarası bir anlayışla
hazırlanan bu etkinliklerin öğrencilerin genel kültürlerini
geliştirmesi de hedefleniyor. 6 ve 7. sınıf öğrencileri
yaptıkları deyim ve atasözü karikatürleri ile hem gülüp
hem öğrendiler. 7. sınıf öğrencileri “Sol Ayağım” adlı
kitaptan hareketle hazırladıkları çalışmalarda İrlanda,
beyin felci hastalığı ve 1930’lu yıllarda Avrupa ekonomisi
hakkında bilgi edinirken, Notre Dame’ın Kamburu’nda yer
alan kahramanları “Sıcak Koltuk” oyununda sorgulama
fırsatı buldular ve toplumsal aidiyet konusunda tartışma
yaptılar. “Dünya Büyülü Bir Yer” adlı kitabı da okuyan
öğrencilerimiz, sosyal bilgiler dersinde yer altı madenciliği
konusunda öğrendiklerini pekiştirdiler. 8. sınıflar ise
hazırladıkları posterlerle okudukları kitaplarla ilgili
bilgilerini görsel ortama taşıdılar.
t
t
79