Page 58 - SEV_Junior_Ocak_2012

Basic HTML Version

TarSuS SEV İlkÖĞrETİm
t
ÜSkÜdar SEV İlkÖĞrETİm
ü
İzmİr SEV İlkÖĞrETİm
i
ayna ayna, SÖylE Bana
Üsküdar SEV 6. sınıfların drama programında bol hareket,
oyunculuk ve biraz da ders vardı. Öğrenciler, ayna
oyununu oynarken, partnerleri ayna görüntüleri oldu ve
doğaçlama hareketler yaptılar.
ÜSkÜdar’dan JaPOnya’ya Barış FEnErlErİ
Üsküdar SEV 5. sınıf dil ve sanat dersinde öğrenciler
Eleanor Coerr’in “Sadako and the Thousand Paper Cranes”
kitabını işlerken Japonya’ya atılan atom bombasında
6 Ağustos 1945 günü ölenlerin anısına düzenlenen Barış
Günü’nü öğrendiler. Öğrenciler bu gün için barış
fenerleri yapıp yerlere çizdikleri figürlerini barış ve
umut mesajları ile donattılar.
Bİlgİ
PaylaşTıkça çOĞalır
bilgisayar ortamında verilmeye çalışılıyor. Öğrencilerimiz
akıllı tahtayı aktif bir şekilde kullanarak derse istekle/
hevesle katılıyorlar ve daha etkin bir öğrenme süreci
yaşıyorlar.
aTc ÖĞrETmEn SEmPOzyumu
22 Kasım 2011 tarihinde ENKA Okulları’nın ev sahipliği
yaptığı Sonbahar Öğretmen Sempozyumu’nda Üsküdar
SEV İlköğretim Okulu Fen Bölümü’nden Emre Tuğrul
Ergüzel işte bu felsefe ile SEV Okulları’nda yapılan
uygulamaları paylaştı. Ergüzel “Fen ve Teknoloji Dersinde
Bilgi ve İletişim Teknolojileri” adlı sunumunda diğer
okullardaki öğretmenlerle yapılan uygulamaları paylaştı ve
sempozyumdaki diğer sunumları izleyerek bu konunun nasıl
daha ileriye götürülebileceği ile ilgili bilgi alışverişinde
bulundu.
6-14 yaşları çocukların en meraklı, en araştırıcı
olduğu yaşlar ve çocukların en çok merak ettikleri,
en çok soru sordukları konular fen ve teknoloji
konuları. İlköğretimde fen konuları yaşayarak
öğrenildiği için hem öğrenci hem de öğretmenler
için, fen bilgisi dersi en çok ilgi çeken, merak ve
öğrenme isteği uyandıran derslerin başında geliyor.
SEV Okulları, programlarını, eğitim teknolojisinin derslerde
ağırlıklı bir şekilde kullanılması ile bilgiye ulaşma
ve problem çözme becerilerini en etkili bir biçimde
gelişeceğini bilerek hazırlıyor. “Bin defa duymaktansa bir
defa görmek daha iyidir” mantığıyla okullarımızda öğretim
materyalleri ve ortamlarının çeşitlendirilmesinde eğitim
teknolojisinin kullanılması önemli bir yer tutuyor.
SEV Okulları’nda, fen ve teknoloji dersinde öğrencilerin
ders konularını; soyut, yaşamdan kopuk değil,
gruplandırarak, seçerek, izleyerek, karşılaştırarak ve
gerçek hayattaki örneklerini gözlemleyerek kavramaları
sağlanmaya çalışılıyor.
Okullarda maliyet, güvenlik ve gerçekleşme süresi olarak
günlük hayatta gerçekleştirilmesi çok zor deney ve
uygulamalar animasyon ve flash uygulama olarak özellikle
ü
C
M
Y
CM
MY
CY
CMY
K
HaBErLEr
56
sev
JR