Page 40 - SEV_Junior_Ocak_2012

Basic HTML Version

Eski Talim Terbiye Kurulu Başkanı, Gazi Üniversitesi, Gazi
Eğitim Fakültesi öğretim üyesi, eğitim bilim yazarı Prof. Dr.
Ziya Selçuk, 24 Eylül 2011 tarihinde Üsküdar SEV, 30 Eylül
ve 1 Ekim 2011 tarihlerinde İzmir SEV ve 12 Kasım 2011
tarihinde Tarsus SEV İlköğretim Okulu’nda seminerler verdi.
Bu kez öğretmenler öğrenci oldu ve Prof. Dr. Ziya Selçuk’tan
etkin sınıf yönetimi ile ilgili ipuçlarını öğrendiler.
Mesleki gelişim eğitim programı dahilinde SEV İlköğretim
Okulları'nda eğitim veren Selçuk, “Soru Sorma Stratejileri ve
40 Dakikanın Yönetilmesi”
başlıkları altındaki seminerinde,
öğretmenlere, öğrencilere üst düzey düşünme becerileri
kazandırmak ve geliştirmek amacı ile kullanılabilecek
soru sorma stratejileri üzerine çalışmalar yaptırdı. 40
dakikalık ders sürecini tasarlayıp yönetirken öğretmenlerin
öğrenme hedefini belirlemeleri, önceki bilgilerin harekete
geçirilmesinin önemi ve bu amaçla kullanılabilecek bazı
yöntemler üzerinde durdu.
Prof. Dr. Ziya Selçuk, öğrenme hedefindeki beceri ve
kavramın çeşitli tekniklerle öğretilerek dersin sürdürülmesinin
ve öğrencilerin öğrenme hedefine ulaşıp ulaşmadıklarının
sürekli değerlendirilmesinin önemini vurguladı. Teknolojiden
çok öğretmene yatırım yapılmasını söyleyen Prof. Dr.
Selçuk, “Teknoloji, sınıf yönetimine girdiğinde, bunu nasıl
kullanacağınız önemli. Akıllı tahtadan ziyade akıllı öğretmen
öne çıkmalı” diyor. Selçuk, bilgiye ulaşmanın günümüzde
artık çok kolay olduğunu ama asıl sorunun ihtiyacımız olan
bilgiyi seçmek olduğunu belirtiyor. Öğretim sürecine ilişkin
yeni bilgilerin edinildiği seminer oldukça verimli geçti.
ETKİN SINIF YÖNETİMİ:
BU KEZ
ÖĞRETMENLERiMiZ
ÖĞRENCi OLDU
“50
YIL
ÖNCE OKULDA
ÖĞRETİLENLERİN
%75’İ KULLANILIRKEN,
ŞİMDİLERDE BU ORAN
%2’LERE DÜŞMÜŞ
VAZİYETTE.”
“BİR
ÖĞRETMEN
BİR DERSTE BİR KERE
“PARMAK KALDIRMADAN
KONUŞMAYIN” DERSE YILDA
NE KADAR SÜRE HARCAMIŞ
OLUR? 1 YILDA 2 DERS
SAATİ…”
“EĞER
ÖĞRETMEN
ÖĞRENCİLERİYLE İYİ
BİR İLETİŞİM KURMUŞSA
ÖĞRENCİLER KURALLARI
KABUL ETMEYE DAHA
FAZLA İSTEKLİ
OLURLAR.”
“BİR
ÖĞRETMEN BİR
DERSE BAŞLAMAK İÇİN
ORTALAMA İKİ DAKİKA
HARCASA YA DA GEÇ KALSA
YILDA NE KADAR SÜRE
HARCAMIŞ OLUR?
1 YILDA 48 DERS
SAATİ…”
“ÖĞRETMEN
İYİYSE OKUL
DA İYİDİR.”
“ÖĞRETMENE
YATIRIM
YAPIN!”
haberler
38
sev
jr