İş dünyasında son 20 yıla damgasını vuran ‘kalite’ kavramı üstündeki tartışmalar ‘uluslararası standartlar’ belirleyen ve denetleyen kurumlarla son buldu. Eğitim kurumları için de böyle bir uluslararası otorite olduğunu bilmek anne-babaları rahatlatıyor. Sözünü ettiğimiz kurum CIS (Uluslararası Okullar Konseyi).


CIS, ilköğretim ve lise düzeyindeki okulların, konsey tarafından öngörülen kalitede eğitim verip vermediğini denetleyen, dünyaca tanınmış saygın bir kuruluş. Konsey, üyesi olan okulları dünya standartlarında kalite kriterleri ile değerlendiriyor. Kriterlere uygun okullara Türkçede “denklik” olarak ifade edebileceğimiz “akreditasyon” belgesi veriyor.


Akreditasyon belgesinin alınması okullar için uzun ve emek yoğun bir çalışma gerektiriyor. Tarsus SEV İlköğretim Kurumları 2007 yılında eğitim kalitesinin dünya standartlarında olduğunu kanıtlayan belgeyi almaya hak kazandı. CIS belirli aralıklarla yaptığı denetimlerle okulun eğitim kalitesinin tanımlanan standartlara uygunluğunu yeniden belgeliyor. CIS’i eğitim dünyası için önemli kılan da bu, kalite standardını yakalamayı değil, sürekli hale getirmeyi hedef göstermesi.


CIS akreditasyonunu amacı nedir?


• Okulun eğitim ve öğretimin tüm aşamalarında mükemmelliği hedeflemesini sağlar.


• Açık şekilde belirlenmiş hedefler ve standartlarla yüksek kaliteli bir eğitim-öğretim programını garanti altına alır.


• Okulun güçlü ve zayıf yönlerinin farkında olup, sürekli gelişimle eksikleri tamamlamasını sağlar.


• Dünyadaki benzer okullarla karşılaştırarak, küresel ortamda kendini sınamasına olanak verir.


Okulun gelişimine katkısı:


• Bir okulun akreditasyon alması, yurtiçi ve dışı, akademik olan - olmayan tüm çevrelerde okulla ilgili olumlu görüş yaratır.


• Akreditasyon süreci uyarınca titizlikle hazırlanan öz-değerlendirme raporu okulun gelişimine çok önemli katkı sağlar.


• Akreditasyon süreci okulun çeşitli bölümleri arasındaki uyumu ve iletişimi güçlendirir.


• Okul dışındaki bir kurum tarafından yapılan bu nesnel değerlendirme birçok yararlı ve yapıcı öneri getirir.


• Kurumdaki herkes kendini ve kurumu sorgular ve değerlendirir. Eksik ve hatalar görülür, giderilmesi için çaba harcanır.


• Akreditasyon süreci okulun, dünyadaki diğer okullarla iletişim kurmasına fırsat tanır.


• Akreditasyon sürecinin bir parçası olan öz-değerlendirme çalışması ve yapılan inceleme ziyaretleri sonrasında CIS’in okula sunduğu raporlarla okul ileriye dönük planlar hazırlayabilir. Okulun hizmetleri yüksek standartlara uyarlanır.